آموزش PLC Omron قسمت دوم

در این قسمت به توضیح موارد قسمت کنترل پروژه می پرداریم:

–  در قسمت بالایی نام پروژه ایجاد شده را می بینیم که در اینجا NewProject است.

–  زیر آن PLC ایجاد شده را که در مرحله قبل ایجاد کرده بودیم را میبینیم.
در یک پروژه چندین PLC می توانیم اضافه کنیم. کافی است روی NewProject کلیک سمت راست کنید و گزینه Insert PLC را انتخاب نماییم. در این حالت دوباره پنجره Change PLC ظاهر شده و می توانید به مانند قبل PLC جدید را انتخاب و اضافه نمایید.

– مورد بعدی گزینه Symbol می باشد. در پنجره زیر این محیط را مشاهده می نمایید.

همانطور که دیده می شود تعدادی سمبل پیش تعریف شده در آن وجود دارد. هرکدام از آنها کابرد خاصی دارند. مثلا بیت P_0_1s بیتی است که با فرکانس ۰٫۱ ثانیه خاموش و روشن می شود. البته در ستون Data Type نوع آن ، در ستون Address/Valueآدرس آن و در ستون Comment توضیحات آن نوشته شده است.
در همین محیط می توانید سمبل های جدید را تعریف نمایید. برای ان کار در قسمت خالی کافی است کلیک سمت راست کرده و گزینه Insert Symbol را انتخاب کنید. در این حالت پنجره زیر باز می شود:

درقسمت Name نامی را که می خواهید وارد کنید، در قسمت Data Type نوع حافظه و در قسمت Address آدرسی را که می خواهید وارد نمایید. در قسمت Comment هم توضیحات مورد نظر را وارد کرده و دکمه Ok را بزنید.

‏2 دیدگاه در نوشته‌ی “آموزش PLC Omron قسمت دوم

  1. غلامرضا پوربافرانی

    سلام خسته نباشید خیلی ممنون از وب سایت خوبتون شاغل در کارخانه کاشی ایفای اردکان میباشم دراین صنعت بیشتر تجهیزات از شرکت شما میباشدلطفا اگر امکانش هست کاتالوگ (فارسی)اینورتر های v1000*جزوه های اموزشی vnc hmiوجزوه هایی از این موضوع راهمراه پسوردشان ارسال کنید ممنون

    1. admin نویسنده

      با سلام و تشکر از درخواست شما
      در ارتباط با اینورتر V1000 در حال حاضر کاتالوگ فارسی تهیه نشده است. ولی این اینورتر یک دفترچه کم حجم به زبان انگلیسی دارد که به راحتی می توانید از آن استفاده نمایید. در صورتیکه در راه اندازی و استفاده مشکلی داشتید می توانید با شرکت تماس بگیرید.

آموزش های رایگان ، مجازی و حضوری اتوماسیون صنعتی
نام و شماره همراه خود را وارد کنید تا با شما تماس گرفته شود