استفاده از Dip Switch PLC Omron

استفاده از Dip Switch PLC OmronReviewed by Omron Iran on May 26Rating: 5.0استفاده از Dip Switch PLC Omronبر روی CPUهای CJ1 شرکت امرن دیپ سوئیچ هایی وجود دارد. دو عدد از آنها که کلیدی هستند دیپ سوئیچ های شماره 4 و 5 می باشد. شماره 5 مربوط به پورت پریفرال بوده و شماره 5 برای پورت RS232 است.

CJ1_DipSwitches

اما کاربرد این پورت های چیست؟ اگر به نوشته بر روی پشت درب CPU نوشته شده دقت کنید برای یک حالت این کلید ها نوشته Auto و حالت دیگر Setup.

حال اگر این کلید بر روی Setup باشد پورت مربوطه تنظیمات را از Setting مربوط به CPU که در برنامه تنظیم کرده اید می گیرد و اگر بر روی Auto باشد دیگر کاری به تنظیمات شما نداشته و به حالت استاندارد می رود.

اما کاربرد آن چیست؟

فرض کنید شما می خواهید یک نمایشگر NS را به پورت RS232 امرن متصل کنید. در این حالت حتما این پورت را باید بر روی NT Link از نوع ۱:N و با سرعت ۳۸۴۰۰ و یا ۱۱۵۲۰۰ قرار دهید. به محض اینکه شما این تنظیمات را بر روی پورت از طریق نرم افزار CX-Programmer اعمال نمایید ارتباط رایانه شما با این پورت قطع می شود. حال برای اینکه شما بتوانید در همین حالت نیز به PLC متصل شوید کافی است کلید مربوطه را بر روی Auto قرار دهید. در این حالت تنظیمات اصلی برر روی پورت اعمال شده و شما مجددا می توانید به آن متصل شوید.

آموزش های رایگان ، مجازی و حضوری اتوماسیون صنعتی
نام و شماره همراه خود را وارد کنید تا با شما تماس گرفته شود