آموزش PLC Omron قسمت سوم

قسمت بعدی IO Table and Unit Setup می باشد. در PLC های سری ماژولار و رک مانت امرن مانند CJ2 و CS1 این قسمت وجود دارد. در این قسمت شما می توانید آرایش کارت ها را مشخص کنید. به عنوان مثال در PLC مدل CJ1M-CPU11 شما می توانید ۱۰ کارت را به CPU متصل نمایید. شکل زیر را ملاحضه کنید:

همانطور که در شکل بالا می بینید این PLC یک Main Rack با ۱۰ اسلات خالی دارد. حال شما می توانید به  راحتی بر روی هر اسلات کلیک سمت راست کرده و Add Unit را انتخاب کنید. پنحره زیر باز می شود.

در پنجره باز شده به عنوان مثال از قسمت Basic I/O ها یک کارت را انتخاب می نماییم. ما در اینجا کارت CJ1W-ID211 را بر می گزینیم.

البته وقتی موس را روی هرکارتی قرار می دهید در قسمت پایینی اطلاعاتی را در باره کارت انتخابی مشاهده می کنید. مثلا در مورد همین کارت اطلاعات زیر را می بینید:
۲۴V DC, 7mA, 16 inputs, terminal block
که اطلاعات فوق نشان می دهد که این کارت دارای ۱۶ ورودی ۲۴ ولتی است که هر وردی ۷ میلی آمپر برای روشن شدن جریان نیاز دارد و ضمنا ورودی ها از نوع ترمینال هستند و سیم را مستقیما می توان به ورودی پیچ نمود.
پس از فشردن دکمه OK قسمت IO Table and Unit Setup به شکل زیر در می آید:

در این حالت می بیند که در براکت جلوی اسلات ۰ نوشته [۰۰۰۰] و در براکت جلوی اسلات ۱ نوشته شده [۰۰۰۱] و این یعنی اینکه اسلات شماره صفر تنها آدرس صفر را به خود اختصاص داده است. در Omron واحد حافظه word است و بنابراین هر شماره حافظه از ۱۶ بیت تشکیل شده است. در نتیجه کارت قرار داده شده آدرس های ۰٫۰۰ تا ۰٫۱۵ را به خود اختصاص داده است.

آموزش های رایگان ، مجازی و حضوری اتوماسیون صنعتی
نام و شماره همراه خود را وارد کنید تا با شما تماس گرفته شود